poniedziałek, 13 lipca 2015

Sałatka z pieczonych batatów z wyjątkowym dressingiem


 Przeglądając książkę kucharską Yotam Ottolenghi  Jerozolima, zatrzymałam się nad przepisem na pieczone bataty ze świeżymi figami, moja uwagę przykuło zdjęcie pieczonych w łupinkach batatów w lśniącym sosie – postanowiłam wypróbować i nie pożałowałam! Jak zawsze nie obyło się bez kilku zmian: ze względu na brak świeżych fig, pominęłam ten składnik, a  od siebie dodałam rukolę.  Bez zmian natomiast wykonałam pyszne sosy: cierpki, a zarazem słodki - na bazie octu balsamicznego z palonym cukrem i słodkawo-ostry na bazie smażonych w oliwie papryczek chilli i szczypiorku.


 Składniki:
  • 3 małe bataty
  • 1 papryczka chilli
  • 1 pęczek szczypiorku z malutkimi cebulkami
  • rukola
  • 8 łyżek octu balsamicznego
  • 3 łyżki cukru
  • 8 łyżek oliwy
  • ser kozi
Wykonanie:
  • piec rozgrzewamy do 200 stopni
  • bataty dokładnie myjemy i kroimy w ćwiartki, solimy obtaczamy w oliwie i wykładamy skórką do dołu na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia
  • pieczemy ok. 25-30 minut, aż lekko się zrumienią i będą miękkie w środku
  • rukolę płuczemy i wykładamy na talerze
  • w jednym garnuszku podgrzewamy ocet balsamiczny z cukrem do czasu aż zgęstnieje
  • w drugim rozgrzewamy oliwę i wrzucamy do niej posiekaną papryczkę i szczypiorek z cebulką, smażymy niedługo, żeby składniki się nie przypaliły, ale zmiękły i uwolniły aromat   
  • na talerz wykładamy upieczone bataty, polewamy dwoma sosami, a na górze rozkruszamy ser

1 komentarz: