niedziela, 21 grudnia 2014

Małże zapiekane pod czosnkową kruszonką i sprytny sposób na drugą połówkę muszli

Pisałam już jak przygotować mule duszone w białym winie z szalotką. Kiedy po raz kolejny kupiłam świeże małże chciałam wypróbować czegoś nowego, więc połowę porcji użyłam do makaronu, a połowę zapiekałam pod pyszną, czosnkowo-pietruszkową skorupką z bułki tartej. Oddzielając muszle, pomyślałam, że dobrze by było wykorzystać też puste połówki i tak wpadłam na pomysł wypełnienia ich farszem pieczarkowym, który idealnie komponuje się z czosnkowym aromatem.


Składniki 
  • 0,5 kilo świeżych małży przygotowanych wg tego przepisu
  • 3 łyżki masła
  • 6 łyżek bułki tartej
  • kilka listków natki pietruszki
  • 10 pieczarek 
  • sól, pieprz

Wykonanie:
  • uduszone w białym winie z szalotką małże ostudzamy 
  • miękkie masło łączymy z bułką tartą, 4 ząbkami przeciśniętego przez praskę czosnku, pietruszką 
  • ręką łączymy masło z bułką tartą
  • oddzielamy muszle
  • połówkę z mięsem małży napełniamy z 'górką' czosnkową masą
  • pieczarki obieramy, rozdrabniamy w blenderze lub ścieramy na tartce
  • podsmażamy na patelni z solą i pieprzem do odparowania wody
  • puste muszle napełniamy przestudzonym farszem pieczarkowym 
  • i przykrywamy masą z bułki tartej
  • podpiekamy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni (góra dół), na górnej półce, aż się zrumienią
  • podajemy z cząstkami cytryny, którymi skrapiamy przed podaniem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz