sobota, 22 listopada 2014

Ciepłe śniadanie na zimny poranek



W sobotę nigdy nie robię ‘zwykłego śniadania’. Mam więcej czasu i chętnie przygotowuję coś innego niż kanapki. Tego dnia obudził mnie chłód, a za oknem prószył pierwszy śnieg – wiedziałam, że śniadanie będzie na ciepło – wybór padł na tosty francuskie o pomarańczowym aromacie.


Składniki dla 2 osób
  • 9 kromek chałki
  • 1 jajko
  • ¾ szklanki mleka
  • łyżka miodu
  • sok wyciśnięty z połówki małej pomarańczy
  • skórka otarta z 1 małej pomarańczy
  • cynamon 
Składniki połączyłam w szerokiej misce i zanurzyłam w nich kromki chałki. Poleżały tak kilka minut, w międzyczasie rozgrzałam na patelni masło i ułożyłam kromki. W trakcie smażenia dodawałam masło, tak żeby chałka usmażyła się na złoto, ale nie przypaliła.  Po wyłożeniu na talerz posypałam cukrem pudrem i odrobiną skórki z pomarańczy. Do tego kubek kawy i dzień rozpoczął się słodko, syto i smacznie ;)

2 komentarze: