piątek, 15 kwietnia 2016

Gofry z kremem mascarpone i prażonymi jabłkami

Delecta poleca wypieki prosto z serca. A dla kogo ja przygotowałabym taki deser? Oczywiście dla męża. Z tym przepisem wiąże się krótka historia. Pewnego letniego, wakacyjnego (późnego) wieczoru oglądaliśmy film. Jak wiadomo przed telewizorem często mamy ochotę na przekąskę. Nagle mój mąż powiedział: mam ochotę na gofry. Jakie było moje zaskoczenie, że wpadł na taki pomysł niemalże o północy. Spojrzałam się wymownie, myśląc - jak to, będę teraz późnym wieczorem robić gofry?! Jakie było moje zdziwienie kiedy za chwilę stałam w kuchni mieszając składniki na ciasto, jaka nadprzyrodzona siła dodała mi chęci na wypieki wieczorową porą? To chyba właśnie miłość:) 
Od tego momentu wiem, że gofry sprawdzą się o każdej porze dnia (i nocy:), a dzięki temu, że możemy wymieniać dodatki w zależności od sezonu myślę, że są nawet na każdą porę roku. Mój ulubiony dodatek to prażone jabłka z przyprawą do szarlotki Delecta (pyszne aromaty cynamonu, imbiru i goździków) i kremem ze śmietanki i mascarpone.


Składniki:

  • 2 jabłka 
  • przyprawa do szarlotki Delecta
  • 1 łyżka masła
  • 200 ml śmietanki 30% lub 36%
  • małe opakowanie serka mascarpone
  • 1 i 1/4 szklanki mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia Delecta
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego Delecta
  • 2 małe jajka 
  • 1 szklanka mleka
  • 1/4 szklanki oleju

Wykonanie:

  • jabłka kroimy w drobną kostkę 
  • dusimy w garnku na małym ogniu na łyżce masła
  • pod koniec dodajemy 2 łyżeczki przyprawy do szarlotki Delecta 
  • mascarpone miksujemy ze śmietanką i 2 łyżkami cukru pudru 
  • do miski z mąką cukrem i proszkiem do pieczenia dodajemy mleko, jajka, olej i zmiksujemy
  • w zależności od mocy gofrownicy opiekamy ( u mnie ok 4-5 minut)
  • na gofry nakładamy bitą śmietanę i przestudzone jabłka



Piecz... ot tak... prosto z serca!

1 komentarz: