niedziela, 8 marca 2015

Łosoś z chrupiącą skórką i pyszną sałatką z rukoli

Zazwyczaj przyrządzam łososia na parze lub w piecu, ale tyle razy słyszałam zachwyty nad jego chrupiącą skórką, że tym razem skusiłam się na podsmażenie i nie żałowałam. Skórka rzeczywiście chrupała, a do tego miała świetny smak! Łososia podałam z brązowym ryżem i z rukolą z pysznym dressingiem cytrynowo-kaparowym.




Składniki: 
  • świeże filety łososia ze skórą
  • rukola
  • oliwa lub olej do smażenia
  • ryż brązowy
  • oliwa z oliwek
  • sok z połowy cytryny
  • garść kaparów
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka musztardy
Wykonanie:
  • łososia umyć i dokładnie osuszyć
  • naciąć skórę ostrym nożem na środku
  • osolić, a w nacięcia włożyć kilka listków tymianku
  • przed smażeniem raz jeszcze odsączyć ewentualną wilgoś ze skóry ręcznikiem papierowym
  • olej dobrze rozgrzać na patelni z grubym dnem
  • smażyć skórą do dołu ok 4-5 minut
  • przewrócić i smażyć tyle samo na drugiej stronie
  • długość smażenia dostosowujemy do upodobań i obserwujemy po bokach kolor mięsa
  • rukolę płuczemy i odsączamy
  • łączmy składniki dressingu: kilka łyżek oliwy, sok z połowy cytryny, garść kaparów (jeśli są duże można posiekać), łyżeczkę musztardy i wyciskamy ząbek czosnku, mieszamy i polewamy nim rukolę


2 komentarze:

  1. A ja do dzisiaj się zastanawiam - jeść łososia ze skórą czy nie? Raczej obstaję za tym drugim rozwiązaniem. Jak sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  2. na parze i pieczony bez skóry, a smażony jak najbardziej ze skórą:)

    OdpowiedzUsuń