poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Tarta obiadowa czyli odmłodzona wersja starego, dobrego ryżu zapiekanego z jabłkami



Wpisując się w nurt promocji polskich jabłek dziś opisuję wariację na temat ryżu zapiekanego z jabłkami. Stałam się szczęśliwą posiadaczką pysznych, soczystych i kwaskowatych (czyli moich ulubionych) jabłek prosto z polskiego sadu i postanowiłam ich użyć do przygotowania szybkiego obiadu. 

  • Jabłka poszatkowałam drobno w blenderze z namoczonymi wcześniej daktylami i sporą ilością cynamonu.
  • Naczynie na tartę wysmarowałam olejem kokosowym (może być też masło)
  • Jabłka podgrzewałam w garnku na aż troszkę zmiękły
  • Ugotowany ryz ułożyłam w naczyniu do tarty i przykryłam masa jabłkową
  • Całość można ozdobić orzechami (u mnie nerkowca, ale myślę, że świetne byłyby też włoskie)
  • Zapiekamy kilka minut, lub przygotowujemy wcześniej i odgrzewamy do podania 
Zachęcam do podania z kleksem śmietany lub gęstego jogurtu! 
zBLOGowani.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz