czwartek, 15 stycznia 2015

Sałatka z krewetkami i pomarańczą

Szybka sałatka na kolację. Najważniejszy element to krewetki - najlepiej jeśli są świeże, w pancerzykach, mają wtedy niepowtarzalny smak i idealną konsystencję, ale oczywiście mrożone również się tutaj sprawdzą, zamarynowane w czosnku, oliwie, papryce słodkiej i soku z cytryny nabiorą charakteru. Do tego obowiązkowo - bagietka z masłem czosnkowym na ciepło!

Składniki:
  • rukola
  • krewetki tygrysie świeże lub mrożone (marynowane i smażone w oliwie, wyciśniętym ząbku czosnku, soku z cytryny, łyżeczce słodkiej papryki)
  • pomarańcza
  • papryka czerwona
Dressing:
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z 1/4 cytryny
Wykonanie:
  • rukolę płuczemy i osuszamy
  • krewetki mieszamy z 3 łyżkami oliwy, sokiem z 1/2 cytryny, 1 ząbkiem czosnku, słodką papryką
  • rozgrzewamy patelnię i obsmażamy krewetki przez kilka minut 
  • ostudzone krewetki obieramy z pancerzyków
  • wykładamy na talerz: rukolę, pokrojoną paprykę i cząstki pomarańczy i krewetki
  • łączymy składniki dressingu i polewamy nim sałatkę
  • podajemy z bagietką z masłem czosnkowym na ciepło 
 
  Pomarańcze - wszyscy tańczą i ja tańczę

3 komentarze:

  1. fanką krewetek nie jestem, ale tutaj wyglądają boską :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam krewetki ;) Dziękuje za dodanie przepisu do akcji o pomarańczach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham krewetki, w tej sałatce wyglądają bardzo apetycznie :)
    też niedawno robiłam ale mam ochotkę na więcej :)

    OdpowiedzUsuń