niedziela, 8 lutego 2015

Wykwintny tort Williams

Tort Williams jadam chętnie w lubelskiej cukierni o tej samej nazwie. Jest to ciasto z dwoma pysznymi musami: waniliowym i czekoladowym, a ich słodycz przełamują gruszki i orzechy laskowe. Dzisiaj prezentuję swoją, uproszczoną wersję tortu, przepis bez pieczenia na badzie z biszkoptów oraz siekanych orzechów laskowych i migdałów. Natomiast najlepszą częścią tortu jest obłędny mus czekoladowy!




Spód: 
  • ok 10 biszkoptów
  • garść siekanych orzechów laskowych 
  • garść płatków migdałów
  • nasączenie: sok z 1/4 cytryny i herbaty
Biszkopty układamy na dnie tortownicy o średnicy ok 23 centymetrów. Posypujemy i uzupełniamy luki między nimi orzechami i migdałami. Nasączamy.

Warstwa biała: 
  • czekolada biała 100g
  • serek mascarpone 200g (część opakowania odkładamy do drugiej masy)
  • 2  łyżki masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/3 szklanki śmietanki 36%
  • 2 lekko miękkie, soczyste gruszki (twarte będą bez smaku)
W garnuszku rozpuszczamy masło, dodajemy połamaną czekoladę i na bardzo małym ogniu rozpuszczamy.
Do miski wrzucamy serek mascarpone z ekstraktem waniliowym, dolewamy śmietankę i miksujemy na puszystą masę
Dolewamy rozpuszczona czekoladę i miksujemy.
Wykładamy na biszkopty.
Gruszki kroimy w kostkę i skrapiamy sokiem z cytryny, następnie wykładamy na białą masę

 Warstwa czekoladowa: 
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 60 g czekolady gorzkiej
  • 2 łyżki masła
  •  300g mascarpone 
  • 1/4 szklanki śmietanki 36%
W garnuszku rozpuszczamy masło, dodajemy połamaną czekoladę i na bardzo małym ogniu rozpuszczamy.Do miski wrzucamy serek mascarpone i śmietankę, miksujemy na puszystą masę. Dolewamy rozpuszczona czekoladę i miksujemy. Wykładamy na gruszki i oprószamy kakao.


Smacznego!
Walentynkowe menu Karnawałowe Słodkości!

23 komentarze:

  1. Tortu z gruszkami to ja jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, wygląda pięknie i tak samo musi smakować
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wygląda super :)
    Dziękuję za udział w akcji 'Karnawałowe Słodkości!'

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam. To jest przepyszne! Cudowny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Już wiem kto w mojej rodzinie uwielbia gruszki i komu takieg cudo mocno przypadnie do gustu. Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tort prezentuje się pięknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy podobnego nie jadłam, wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepszy!!!!!! Nigdy w zyciu nie jadłam lepzego !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował:)

      Usuń
    2. Tem ba zdjeciu to nie ten z cukierni? Wyglada tak samo. R
      Mam w planach zrobić na te Święta i mam nadzieję, ze wyjdzie smaczny. Dodam wiorek kokosowych do masy, bo w Williamsie są. Dam znać jak wyszedł. Dziękuję za przepis!

      Usuń
    3. Na zdjęciu mój własny;) Co do wiórek to w Williamsie są dodawane do spodu ciasta, a nie do masy.

      Usuń
    4. I jeszcze płatki migdałowe. Mniammmm właśnie skończyłam jeść ��. I szukam przepisu żeby samej upiec ��

      Usuń
  9. Faktycznie wiórki są w spodzie. W takim razie posypie biszkopty. Wygląda pięknie!!! Dziś robię i nie mogę się doczekać efektu końcowego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śmietanki nie trzeba wcześniej ubijać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest to śmietanka 36 procent bardzo dobrze schłodzoną to nie trzeba, później czekolada tężeje i masa nie jest rzadka.

      Usuń
  11. Wziełam śmietankę 30% , bo taką miałam. Ciekawe czy wyjdzie. Dziś test. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z 30 nie próbowałam, ale trzymam kciuki, żeby wyszło i było pyszne, czekam na opinię.

      Usuń
  12. wygląda wyśmienicie, poproszę taki na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. torcik aż ślinka cieknie! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. ale pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tort jak znalazł na przyszłe urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ile czasu najlepiej schladzac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej przez noc, ale po ok 3 godzinach powinien już być odpowiedni do krojenia.

      Usuń