sobota, 28 lutego 2015

Paella z małżami i krewetkami

O paelli pisałam już tutaj, kiedy opisywałam różne rodzaje które próbowałam. Dzisiaj konkrety jak przygotować własną paellę w domu.




Składniki:
  • 1 szklanka ryżu do paelli
  • 2 nieduże pomidory
  • pół papryki
  • 1 mała cebulka
  • 2 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki papryki mielonej słodkiej
  • pół łyżeczki kurkumy
  • pół łyżeczki soli
  • 1/4 szklanki białego wina
  • małże (użyłam mrożonych)
  • liście selera naciowego
  • 8 dużych krewetek w pancerzach (użyłam świeżych gotowanych)
  • bulion: 4 szklanki wody, 2 łodygi selera naciowego, głowy i pancerzyki krewetek, łyżka sosu rybnego, 1 ząbek czosnku, 2 łyżki sosu sojowego, 1 łyżka oliwy
Wykonanie:
  • obieramy krewetki, na głowach i pancerzach oraz pozostałych składnikach wywaru gotujemy bulion
  • ok 45 minut
  • na patelni rozgrzewamy oliwę
  • paprykę, czosnek i cebulkę kroimy w drobną kostkę i smażymy na patelni do miękkości
  • dodajemy posiekane pomidory, wino i 4 łyżki przecieru pomidorowego oraz przyprawy
  • smażymy 3 minuty i dodajemy suchy ryż na kolejne trzy
  • dolewamy 3 szklanki bulionu i na sporym gazie gotujemy przez 8 minut
  • dodajemy krewetki i małże na wierzch
  • przykrywamy i gotujemy kolejne 8 minut
  • marchewkę z buliony kroimy w drobną kostkę i dodajemy na patelnię
  • odkrywamy przykrywkę i sprawdzamy czy ryż wchłonął cały płyn i czy małże się otworzyły w razie potrzeby przedłużamy gotowanie
  • skrapiamy sokiem z cytryny i posypujemy liśćmi selera naciowego


Kuchnia hiszpańska i portugalska

3 komentarze:

  1. Paella z owocami morza jest najlepsza na świecie ! :D Wygląda cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry przepis, też bardzo lubię paellę i często przygotowuję różne jej wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale. Lubię dania z ryżem, ale paelli jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń