piątek, 13 lutego 2015

Walentynkowy obiad: grilowany stek z tuńczyka z zielonym kuskusem

Kiedy w ubiegłym tygodniu robiłam zakupy zauważyłam mrożone steki z tuńczyka, jeden z nich miał kształt serca, pomyślałam wtedy o walentynkowym obiedzie. O przygotowaniu steków z tuńczyka pisałam tutaj, ale tym razem zaryzykowałam i zamiast świeżej kupiłam mrożoną rybę, była o połowę tańsza więc zaryzykowałam. W efekcie wyszedł bardzo smaczny grillowany stek z sosem ala caponata z oliwek, pomidorów, szczypiorku, kaparów i oliwy. Do tego zielony, bazyliowo-cytrynowy kuskus. Polecam niezależnie od okazji.
Steki z tuńczyka:
  • steki z tuńczyka
  • sól, pieprz, sok z cytryny, oliwa do smaku
  • steki rozmrażamy, smarujemy oliwą i doprawiamy do smaku
  • smażymy na rozgrzanej patelni grillowej z każdej strony 3-4 minuty
 Sos: 
  • 2 pomidory
  • pół pęczka szczypiorku (część przy cebulkach)
  • garść czarnych oliwek
  • 2 łyżeczki kaparów
  • łyżka oliwy
  • wszystkie składniki kroimy w kostkę, zalewamy oliwą i wykładamy na tuńczyka

Kuskus:
  • 300g kuskusu
  • pęczek bazylii
  • 1 ząbek czosnku 
  • łyżeczka skórki z cytryny
  • kuskus zalewamy wodą zgodnie z przepisem na opakowaniu
  • w blenderze rozdrabniamy bazylię, czosnek i  skórkę z cytryny z 4 łyżkami wody
  • zieloną pastę dodajemy do kuskusu 





Walentynkowe menu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz