czwartek, 26 lutego 2015

Kalmary faszerowane w sosie

Kalmary w pierwszej kolejności kojarzą mi się ze smażonymi krążkami. Pewnie dla tego, że nieczęsto możemy w polskich sklepach znaleźć kalmary w całości. Skoro jednak udało mi się je kupić (co prawda mrożone, a nie świeże), przygotowałam kalmary faszerowane, oliwkami, pomidorami, czosnkiem i bułką tartą, w sosie pomidorowym na bazie białego wina. Podałam je z bagietką czosnkową, którą maczałam w sosie. Zapachniało Hiszpanią...


 Składniki:
  • 15 mini kalmarów
  • kilka łyżek bułki tartej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 małą cebulka
  • puszka pomidorów
  • 4 łyżki wina białego
  • 4 łyżki oliwy
  • garść czarnych oliwek
  • sól, pieprz
Wykonanie:
  • miksujemy bułkę tartą lub miąższ z chleba lub bulki z 1 pomidorem, 2 ząbkami czosnku i oliwkami
  • kalmary rozmrażamy (12 godzin w lodówce)
  • odcinamy macki i kroimy je drobno
  • podsmażamy je na oliwie łączymy z przygotowaną wcześniej masą pomidorowo oliwkową
  • kalmary wywijamy na drugą stronę (wtedy będzie je łatwiej nadziewać)
  • nadziewamy wcześniej przygotowaną masą
  • na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy pod przykryciem nadziewane kalamry
  • przewracamy aż zmienią kolor z przezroczystego na biały
  • podlewamy winem i smażymy 10 minut pod przykryciem
  • na drugiej patelni smażymy pokrojoną drobno cebulkę
  • dodajemy pomidory, sól, pieprz i szczyptę cukru
  • sos przelewamy na kalmary i dusimy kolejne 10 minut
  • podajemy polane sosem ze świeżą natką pietruszki i ciepłą bagietką czosnkową


Kuchnia hiszpańska i portugalska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz