czwartek, 5 lutego 2015

Domowa pasta curry

Kuchnia indyjska to poza smakiem wspaniałe kolory i zapachy. To właśnie zapach domowej pasty curry urzekł mnie sowim zapachem. Gotowa ze sklepu nie wypełni naszej kuchni takim wspaniałym aromatem. Przyprawy i świeży czosnek, imbir oraz kolendra zapewniają pyszny, orientalny posmak. Po przełożeniu zblendowanej pasty do słoiczka już nie mogłam się doczekać przygotowanego z niej dania, więc wytarłam pojemnik chlebem i na prawdę trudno było się powstrzymać żeby nie zjeść jej więcej.
Przepis odnalazłam tutaj na kanale French Guy Cooking i dopasowałam go do swoich kubków smakowych. 
 Składniki:
  • 1 czerwona papryczka chilli 
  • 3 cm obranego korzenia imbiru
  • 1,5 ząbka czosnku 
  • pół pęczka kolendry (liście + łodyżki)
  • zrumieniona na suchej patelni łyżeczka ziaren kolendry
  • 1 łyżeczka kminku mielonego 
  • łyżeczka papryki słodkiej
  • 1/4 łyżeczki papryki wędzonej 
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne
  • 1 czubata łyżeczka garam masala
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżka mielonych migdałów
  • 1 łyżeczka wiórek kokosowych 
  • 2 pomidory z puszki  lub jedna łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżeczki oleju orzechowego 
Wszystkie składniki wrzucamy do małego pojemnika blendera i miksujemy na masę. Przechowujemy w słoiku do tygodnia.



1 komentarz: