piątek, 25 marca 2016

Idelane ciasto na Wielkanoc - Leśne Runo / Leśny Mech i 3 pomysły na masy

Zdaję sobie sprawę, że ciasto Leśny Mech zwane też Leśnym Runem obiegło już internet w tą i z powrotem i nie jest to mój autorski przepis, ale chcę się podzielić przepisem z osobami, które jeszcze go nie znają, bo na prawdę warto wypróbować - wygląda i smakuje rewelacyjnie! Kojarzy mi się z wiosną i myślę, że będzie pięknie prezentowało się na wielkanocnym stole.
Już na pierwszy rzut oka zachwyca swoim kolorem, który zawdzięcza szpinakowi, ale nie ma co się bać - w smaku w ogóle się go nie wyczuwa. Ciasto wychodzi puszyste i dosyć wilgotne.
W wielu przepisach w internecie znajdziecie przepis z masą ze śmietanki kremówki i śmietan fixów, ja jednak postawiłam na mój ulubiony serek mascarpone ze śmietanką. Gdyby jednak ktoś mił ochotę na jeszcze inną masę proponuję kilka przepisów, które świetnie pasują do ciasta.





 Przepis na ciasto (wg Garniec Magalie):

  • 450 g rozdrobionego, mrożonego szpinaku 
  • 1 i 1/3 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 1 i 1/3 szklanki oleju
  • 2 szklanki mąki krupczatki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

  • szpinak rozmrażamy i dokładnie odciskamy wodę i blendujmey go na gładką masę
  • oddzielamy żółtka od białek
  • białka ubijamy na sztywną masę
  • stopniowo dodajemy cukier nadal ubijając
  • następnie stopniowo dodajemy olej
  • miksujemy z kolejno dodawanymi żółtkami
  • dodajemy na przemian po części mąki, proszku do pieczenia i szpinaku ciągle miksując
  • piekarnik nagrzewamy do 180 stopni (góra, dół)
  • ciasto przekładamy do tortownicy o średnicy 25 centymetrów
  • pieczemy przez godzinę (do suchego patyczka)
  • po przestygnięciu odkrawamy górną połowę ciasta i kruszymy na mniejsze kawałki (ponieważ ciasto przyrumienia się na górze, odkroiłam cienką warstwę, żeby nie psuła koloru)
  • dolny blat smarujemy wybraną masą, a na górze posypujemy skruszone ciasto
  • ozdabiamy pestkami granatu 

Masa waniliowa z mascarpone - najlepsza:) - (na zdjęciu)

  • 1,5 szklanki śmietanki 36%
  • 4-5 łyżek cukru pudru
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno na końcu dodając cukier puder
dodajemy mascarpone, ekstrakt waniliowy i dalej ubijamy na puszystą masę

Masa z serka śmietankowego:
  • 200g śmietankowego serka typu Philadelphia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 80g masła
  • 1 szklanka cukru pudru
Miękkie masło ubijamy z cukrem, następnie dodajemy serek i ekstrakt waniliowy.

Masa z białą czekoladą: 
  • 250g serka mascarpone
  • 1 tabliczka czekolady białej
  • 1/2 szklanki śmietanki 36%
W misce ubijamy śmietankę z serkiem, czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Rozpuszczoną czekoladę dodajemy do naszej masy i dokładnie miksujemy.




19 komentarzy:

  1. Jutro się za to zabieram!

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam na Święta, z jeszcze inną masą bo nie lubię bitej śmietany. Pyszne ciasto;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się to pyszne ciasto, kto zrobi nie pożałuje:)

      Usuń
  3. Wspaniały gest, bardzo dziękuję!
    Ciasto wyszło Tobie przecudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha ale masa bardzo rzadka:/ i się rozlala:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być kwestia serka mascarpone, albo długości ubijania, również ważne, żeby śmietanka była schłodzona. Trikiem, żeby za rzadka masa się zsiadła jest dodanie śmietan fixu.

      Usuń
  5. Witaj. Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych. Promujemy przepisy w mediach społecznościowych zupełnie za darmo. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin swojego bloga oraz pozyskać nowych fanów, to serdecznie zapraszamy do rejestracji na www.katalogsmakow.pl oraz na www.lifestylowo.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. oo takiego runa jeszcze nie jadłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już zbieram przepisy na Wielkanoc i to ciasto na pewno u mnie zagości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zrobiłam. Wyszło przepyszne.����

    OdpowiedzUsuń
  9. A jak mam świeży szpinak,to mam go sparzyć czy blendować surowy?

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że surowy, ale pewności ie mam bo zawsze robiłam z mrożonym.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto rewelacja.
    Mega pyszne robię już 3 raz i każdemu smakuje .
    Faktycznie z serkiem mascarpone niebo w gębie

    OdpowiedzUsuń