sobota, 2 sierpnia 2014

Świeża, aromatyczna, lśniąca… toskańska sałatka PANZANELLA

Zaczęło się źle… piekłam chleb, który niestety niewiele urósł, a ciasto w środku się nie upiekło i pozostało mokre. Szkoda mi było tych bochenków bo rewelacyjne pachniały, a skórka była chrupiąca. I tak właśnie wpadłam na pomysł, żeby wykorzystać je do wspaniałej, letniej, toskańskiej sałatki Panzanella. Okroiłam skórkę, dodałam letnie warzywa i połączyłam z sosem. Wyszło pyszne! Oczywiście, żeby przygotować sałatkę nie trzeba piec swojego ani też nieudanego chleba Wystarczy użyć pieczywa, które obecnie ma się w domu: czerstwy lub świeży chleb, bagietka lub ciabatta. Składniki: 
  • chleb, lub ciabatta, 
  • 2 duże pomidory malinowe, 
  • 1 papryka, 
  • ½ cebuli czerwonej 
  • garść świeżej bazylii, 
  • oliwa, 
  • sos winny z czerwonego wina lub sos balsamiczny, 
  • sól, pieprz, 
Wszystko pokroić w grubą kostkę, cebulę w piórka i wymieszać. Polać sporą ilością oliwy i octu, posilić, popieprzyć do smaku i koniecznie odstawić na min. godzinę, żeby wszystko przeszło smakami, a w szczególności, aż chleb wchłonie wszystkie aromaty sosu i soku z warzyw. W letni wieczór smakuje świetnie z kieliszkiem schłodzonego białego wina o owocowym aromacie. Sałatka zamiast kanapki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz