niedziela, 10 sierpnia 2014

3-składnikowy pudding ryżowy (kokosowo-daktylowy)



Ostatnio pisałam o produkcji domowego mleka ryżowego, które przygotowałam z połowy torebki ryżu, w związku z tym zostałam z drugą połową torebki lekko rozgotowanego ryżu. Wyrzucić szkoda, robić zbyt dużej ilości mleka nie chciałam i tak wpadł mi do głowy ten deser. 


Deser jest bardzo prosty (tylko 3 składniki!), a do tego przygotowany bez dodatku cukru, w smaku jest lekki i ma wspaniały, delikatny kokosowy aromat.   

  • Torebka ryżu
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • Daktyle

Ryż przepłukać, wrzucić do garnka (bez torebki) i zalać wodą. Gotować ok. 20 minut, powinien wchłonąć wodę, być lekko rozgotowany, kleisty. Dodajemy do niego olej kokosowy, pokrojone daktyle i wkładamy do foremek. Chłodzimy w lodówce przez kilka godzin.  Ilość daktyli trzeba rozłoży tak, żeby w miarę możliwości z każdym kęsem trafiać na kawałek daktyla.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz