piątek, 4 sierpnia 2017

Galette z cukinią i boczkiem

Pyszne, pachnące, chrupiące galette z cukinią, porem, serem ricottą oraz parmezanem i boczkiem wędzonym. Wielkość dostosowujemy do okazji: na obiad przygotowujemy okrąg z ciasta używając do obrysowania talerza obiadowego, na imprezę możemy zrobić więcej mini galette z malutkich okręgów. Przepis odnalazłam na instagramowym profilu Haps, oryginalny przepis z filmikiem znajdziecie tutaj. Ja wprowadziłam małe modyfikacje, użyłam ciasta francuskiego oraz zrezygnowałam z mozarelli. Polecam wypróbować przepis póki sezon na cukinię trwa. 




Składniki:
  • 1 średnia cukinia, lub 2 mniejsze
  • 1 kubeczek ricotty
  • 2 łyżki tartego parmezanu
  • pół pora
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oleju 
  • sól, pieprz
  • 8 plastrów boczku wędzonego
  • rulon ciasta francuskiego
  • 1 jajko 
Wykonanie:
  • cukinię ścieramy na tartce o dużych oczkach, przekładamy na sitko i odciskamy wodę
  • pora kroimy drobno 
  • na patelni rozgrzewamy masło i obsmażamy pora
  • po kilku minutach dodajemy cukinię i dusimy 
  • kiedy cukinia zmięknie i odparuje woda, odstawiamy do ostudzenia
  • piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni góra, dół
  • do cukinii dodajemy ricottę i parmezan oraz sól i pieprz do smaku 
  • z ciasta francuskiego wycinamy 2 okręgi, używając do to tego np. talerza 
  • farsz układamy na okręgu pozostawiając brzegi wolne 
  • plastry boczku kroimy na pół wzdłuż i układamy z nich kratkę, którą następnie przenosimy na farsz
  • brzegi zawijamy lekko zlepiając i smarujemy jajkiem 
  • pieczemy 25-30 minut 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz