sobota, 9 maja 2015

Wiosenna tortilla śniadaniowa

Od zawsze nie byłam zwolenniczką kanapek. Kiedy chodziłam do szkoły mama usiłowała mnie do nich przekonać, jednak kiedy okazywało się, że kanapka po tygodniu nadal jest w plecaku, uwierzyła, że czas się poddać. W pośpiechu tygodnia oczywiście jadam kanapki na śniadanie, ale kiedy przychodzi weekend lubię coś odmienić. Bardzo smaczne okazały się tortille inspirowane sałatką grecką, użyłam do nich: roszponki, pomidorów, rzodkiewki, fety i dressingu z oliwy, cytryny, musztardy i oregano. Były zaskakująco sycące i dodatkowo stanowiły zastrzyk porannych witamin z warzyw!


Składniki:
  • tortille
  • feta
  • roszponka lub inna sałata
  • pomidor
  • rzodkiewki
  • dressing: 3 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, pół łyżeczki musztardy, pół łyżeczki oregano
Wykonanie:
  • tortille podgrzewamy w piecu, ale tak żeby się nie wysuszyły
  • układamy na nich kolejno: roszponkę, pomidora pokrojonego w kostkę, rzodkiewkę w plasterki i pokruszoną fetę
  • łączymy składniki dressingu i polewamy nim nadzienie tortilli
  • zawijamy i zjadamy:)


Dodam jako ciekawostkę, że na następny dzień znów robiłam tortille śniadaniowe, tym razem z rukolą, papryką czerwoną, fetą i mango, a do tego sos czosnkowy na bazie jogurtu, były równie pyszne, ale dopiero po zjedzeniu uświadomiłam sobie, że ich nie sfotografowałam, niemniej jednak polecam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz