niedziela, 3 maja 2015

Najlepsze ciasto drożdżowe z rabarbarem i cynamonowo-waniliową kruszonką

Kolejna odsłona mojego ukochanego rabarbaru. Tym razem zainspirowałam się podobnym ciastem, które robi moja mama i które uwielbiam - drożdżowe ze śliwkami i cynamonową kruszonką. Pomyślałam, że rabarbar też będzie świetnie pasował, zmieniłam recepturę ciasta, żeby było bardziej wilgotne, a do kruszonki poza cynamonem dodałam cukier waniliowy, który idealnie komponuje się z rabarbarem i sprawia, że ciasto wyśmienicie pachnie i smakuje.




Składniki (na formę 18x30):
  • 3 długie łodygi rabarbaru
Ciasto drożdżowe:
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 100g masła
  • 2 jajka
  • 25g świeżych drożdży
  • 2 szklanki mąki pszennej
na kruszonkę:
  • 1 opakowanie cukru pudru
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej (30g)
  • 0,6 szklanki mąki pszennej (100 g)
  • 3 łyżki cukru (30g)
  • 3/4 łyżeczki cynamonu
  • 100 g zimnego masła
Wykonanie:
  • w garnku podgrzewamy mleko
  • dodajemy cukier i masło i mieszamy do rozpuszczenia
  • przelewamy do miski
  • kiedy lekko ostygnie (nie będzie gorące, ale nadal ciepłe) dodajemy 2 jajka i mieszamy trzepaczką
  • wkruszamy drożdże i znów mieszamy
  • przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce (ja zazwyczaj rozgrzewam piec, a miskę stawiam na ciepłej kuchence)
  • czekamy ok godzinę aż się spieni
  • w tym czasie przygotowujemy kruszonkę
  • wszystkie składniki mieszamy palcami tworząc okruszki
  • wstawiamy do lodówki na czas czekania na masę z drożdżami
  • do masy z drożdżami wsypujemy mąkę
  • wyrabiamy mieszając trzepaczką, aż zniknął wszystkie grudki mąki, a masa będzie odchodziła od brzegów miski
  • lepką i dosyć rzadką masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia
  • rabarbar kroimy na mniejsze kawałki i układamy na cieście
  • posypujemy kruszonką
  • wkładamy do pieca rozgrzanego do 180 stopni góra dół
  • trzymamy 10 minut przy otwartych drzwiczkach
  • zamykamy i pieczemy 35 minut
  • ostatnie 10 minut pieczenie, kiedy kruszonka jest już złocista przykręcamy piec bez góry
  • po wyłączeniu piekarnika zostawiamy ciasto na 5 minut
  • kroimy gdy lekko przestygnie


Rabarbarowa rewolucja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz