środa, 5 sierpnia 2015

Obiad na upały: spaghetti cukiniowe z sosem cytrynowo-ziołowym

W gorące dni wybieram dania, które wykonuje się przy minimalnym użyciu kuchenki i piekarnika. Makaron, który prezentuję można nawet przygotować całkiem na surowo, jest wykonany z cukinii przy użyciu specjalnej obieraczki zwanej temperówką do warzyw (można dostać na Allegro). Ja jednak nie mam w zwyczaju jeść surowej cukinii, więc moje zielone ‘spaghetti’ wrzuciłam na kilka minut na patelnię skropioną oliwą.  Makaron podałam z pysznym orzeźwiającym sosem (który w ogóle nie wymaga gotowania) na bazie oliwy i soku z cytryny z czosnkiem i  dużą ilością świeżych ziół (ja miałam akurat w mojej balkonowej kolekcji bazylię, kolendrę i tymianek, ale można użyć tego co właśnie macie w domu, lub po prostu to co najbardziej lubicie).


Składniki:
  • 2 średnie cukinie
  • 5 łyżek oliwy
  • ½ łyżeczki musztardy
  • sok z połowy cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki posiekanych ziół: tymianek, kolendra, bazylia
  • 1 łyżeczka startej skórki z cytryny
  • sól, pieprz do smaku
Wykonanie:
  • przy pomocy temperówki do warzyw cukinie tniemy w cienkie paseczki przypominające makaron
  • cukinie wrzucamy na patelnie skropiona oliwa i podsmażamy, aż lekko zmięknie
  • w słoiczku mieszamy składniki sosu: oliwę, sok z cytryny, przeciśnięty ząbek czosnku, sól, pieprz
  • cukinię polewamy sosem i posypujemy posiekanymi ziołami i skórką z cytryny

4 komentarze: