wtorek, 21 lipca 2015

Chutney agrestowy

Agrest zazwyczaj jadałam prosto z krzaka lub z dżemie, a teraz postanowiłam bardziej zaszaleć:) Jego ciekawy słodko kwaśny smak, przywiódł mi na myśl chutney'a, dlatego dorzuciłam kilka indyjskich przypraw, papryczkę, imbir, cebulę, daktyle i wyszedł pyszny dodatek do wielu dań! Jeszcze zanim zamknęłam go w słoiczkach, użyłam go zamiast ketchupu do hot dogów (wyszły rewelacyjne), będzie też świetnie smakował z grillowanym mięsem i warzywami, istnieje również zagrożenie, że nie doczeka dalszego zastosowania, bo wyjem go łyżeczką ze słoiczka:)
 


Składniki:
  • 0,5 kg agrestu (zielony i czerwony, ale można również jeden rodzaj)
  • 5 daktyli (świeżych lub namoczonych suszonych)
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1 papryczka chilli (z częścią nasion)
  • 3 centymetry świeżego imbiru
  • 3 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżeczka ziaren kolendry
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 1,5 łyżeczki mielonego kuminu
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • 2 łyżki octu z czerwonego wina
  • ok. 1,5 szklanki wody

Wykonanie:
  • agrest myjemy i odrywamy ogonki
  • cebulę, imbir, daktyle i papryczkę kroimy w drobną kostkę
  • ziarna koledry rozgniatamy lekko tłuczkiem lub w moździerzu
  • wrzucamy do garnka o grubym dnie wszystkie przyprawy, papryczkę, daktyle, imbir i cebulę
  • podsmażamy, żeby przyprawy uwolniły aromat, po chwili podlewamy wodą, żeby cebulka zmiękła
  • dodajemy agrest, ocet i łyżkę cukru
  • zalewamy do połowy wodą i gotujemy, aż zgęstnieje (ok 30-40 minut)
  • pod koniec dodajemy kolejne dwie łyżki cukru
  • gorącym chutney'em napełniamy wyparzone słoiki


2 komentarze: