piątek, 5 czerwca 2015

Old Bay Spice grill

Przyprawa do grilla to najczęściej, papryka, czosnek, tymianek czy rozmaryn, albo gotowa mieszanka. Tym razem polecam coś innego - Old Bay Spice, świetnie pasuje do owoców morza, ale nie tylko. U mnie sprawdziła się z bakłażanem i krewetkami -zupełnie nowy, ciekawy smak. Na pewno użyję jej jeszcze do wielu innych dań. Ponieważ nie znalazłam gotowej przyprawy w sklepie zrobiłam ją sama, szczegóły poniżej.


Składniki:
  • przyprawa Old Bay Spice: 1 łyżeczka ziaren gorczycy, 1 łyżeczka sproszkowanego imbiru, po pół łyżeczki papryki słodkiej i ostrej, pół łyżeczki gałki muszkatołowej, pół łyżeczki, cynamonu, po pół łyżeczki soli i pieprzu oraz 2 liście laurowe -  należy zmiksować na drobny proszek
  • krewetki tygrysie (najlepiej świeże, niemrożone)
  • 1 duży bakłażan
  • 1 cytryna
  • 2 łyżeczki sosu siracha

Wykonanie:
  • bakłażana obrać, pokroić w plastry i osolić, posmarować oliwą, posypać przyprawą
  • smażyć z 2 stron na patelni grillowej, na początku pod przykryciem, do miękkości
  • krewetki obrać z pancerzyków jeśli mają, obsypać przyprawą, grillować po ok 3 minuty z każdej strony
  • razem z krewetkami na patelni układamy cytrynę pokrojoną na ćwiartki
  • na talerzu układamy bakłażany, krewetki oraz łyżeczkę sosu siracha, skrapiamy grillowaną cytryną

 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie zdrowe grillowanie :) Ja w te wakacje postanowiłam zainwestować i sprawiłam sobie grill gazowy ;) Teraz dzięki temu mogę przygotować coś pysznego z rusztu nawet zimą.

    OdpowiedzUsuń