niedziela, 27 grudnia 2020

Bajaderka DeLuxe

W tym roku święta były inne, spędzane w mniejszym gronie. Możliwe, że niektórzy naszykowali jedzenia tyle, co każdego roku i okazało się, że zostały resztki. Ja zorientowałam się w trakcie przygotowań, że zaplanowałam za dużo ciast jak na nasze moce przerobowe:) Upiekłam biszkoptowy blat, który miałam przełożyć masą kawową, ale zabrakło czasu... i dobrze, bo nie przejedlibyśmy wszystkiego we dwójkę. Ciasto się zeschło, ale nie zmarnowało! Bo przerobiłam je na bajaderkę, dzięki czemu zyskał nowe życie:) 

Ponieważ czas jest świąteczny, postawiłam na wersję deluxe ;) , w tortownicy z bita śmietaną oraz bogatym wnętrzem: rodzynki, rum, migdały, masło orzechowe, kokos. 

Pamiętam, kiedy jako dziecko mama kupowała mi bajaderki ze stoiska z cistami w sklepie spożywczym, uwielbiałam je i nie zdawałam sobie wtedy sprawy z tego, że to było ciastko z resztek:) Sklepowe bajaderki miały właśnie warstwę bitej śmietany, stąd moja inspiracja. Kupczych bajaderek już nie planuję jeść, ale do swojej wersji będę wracać zawsze, kiedy zostanie nadwyżka niewykorzystanego ciasta. 


 

Składniki: 

  • suche ciasto (biszkopt, babka, ciastka itp. - ok 300-400g)
  • słoiczek dżemu (u mnie truskawkowy, polecam też marmoladę)
  • 4 łyżki rumu 
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka masła orzechowego 
  • 1 szklanka mleka 
  • 50g masła 
  • garść rodzynek 
  • garść płatków migdałowych
  • pół szklanki wiórek kokosowych plus do posypania 
  • 1,5 szklanki śmietanki 36 %
  • opcjonalnie śmietan fix 
  • 2 łyżki cukru pudru 

Wykonanie: 

  •  ciasto / ciasta kruszymy i mieszamy
  • mleko, masło, kakao rozpuszczamy i zalewamy nimi ciasto 
  • rodzynki moczymy we wrzątku
  • dodajemy: masło orzechowe, wiórki kokosowe, dżem, rodzynki i migdały oraz rum  - wszystko miksujemy w malakserze
  • jeśli ciasto się nie klei i jest za suche dodajemy wody
  • kruszymy herbatniki i wykładamy nimi dno tortownicy 
  • następnie przekładamy powstałą masę
  • śmietankę ubijamy z cukrem i ewentualnie śmietan fixem i wykładamy na górę ciasta 
  • posypujemy wiórkami i schładzamy w lodówce przez noc 

 

 
 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz