piątek, 16 października 2015

Pomysły na raclette

Ostatnio zostałam obdarowana urządzeniem raclette. Początkowo nie wiedziałam jak się do niego zabrać, ale trochę poczytałam i skomponowałam pyszne połączenia.
Na wstępie dodam jeszcze, że urządzenie składa się z płyty grillowej, na której możemy grillować mięso, warzywa, czy podgrzewać pieczywo, a na dole wstawiamy małe patelenki z serem i dodatkami. To właśnie zawartość patelenek, jest najważniejsza, na nich rozpuszczamy ser i dodajemy bakalie, grzyby, owoce lub warzywa. Wybrane składniki możemy podać w miseczkach i każdy nakłada wedle uznania. Ja jednak od razu ułożyłam gotowe zestawy, które na talerzu łączyłam z ugrillowanymi na płycie głównej dodatkami.

Przed:

 W trakcie:


 Gotowe i gorące na talerzach:


Zawartość patelenek:
  • ser brie z orzechami włoskimi
  • ser kozi z czerwonym pieprzem
  • ser z niebieską pleśnią
Na głównej płycie podgrzewałam:
  • figi, 
  • gruszki, 
  • boczek wędzony, 
  • bagietkę,  
Raclette, podobnie jak fondue, to coś co spodoba się miłośnikom sera oraz idealna kolacja na chłodne wieczory, zarówno dla dwojga jak i na spotkanie z przyjaciółmi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz