niedziela, 21 września 2014

Uczta sushi

Kiedy otwierano pierwsze bary sushi, wydawało mi się to bardzo egzotycznym i skomplikowanym daniem. Na sushi chodziłam na specjalne okazje, a jedną z nich, która szczególnie utkwiła mi w pamięci była wizyta ku pocieszeniu z powodu kolejnego niezdanego egzaminu na prawo jazdy. Jednak od kiedy sushi zaczęłam przygotowywać sama w domu, nie potrzebuję już specjalnej okazji.  Choć danie wydaje się trudne do wykonania, tak na prawdę wystarczą odpowiednie składniki, bambusowa mata, bardzo ostry nóż i pomysły na połączenia smakowe.




Ryż

  • 1,5 szklanki ryżu (dokładnie wypłukanego)
  • 2,5 szklanki wody
  • Kiedy ryż zagotuje się przykrywamy i gotujemy na małym ogniu 10 minut, następnie zostawiamy w garnku pod przykrywką na kolejne 10 minut.
  • Przesypujemy do szerokiej miski.
  • Zalewamy sosem: 1 łyżka sosu sojowego+ 4 łyżki octu ryżowego + 2 łyżki cukru
  • Studzimy
Rodzaje rolek

  • ryż na zewnątrz+ czarny sezam + krewetka w tempurze (woda+mąka+sól) + ogórek + pikantny majonez (majonez+tabasco) - moje ulubione i najlepsze!
  • łosoś + ogórek + serek śmietankowy + ryż na zewnątrz + owinięte w avocado + posypane czarnym sezamem
  • ryba wędzona + majonez + ogórek
  • paluszek krabowy + avocado + ogórek + ryż na wierzchu + owinięte w łososia



3 komentarze: